Szkolenie FitMIND dla specjalistów

Szkolenie FitMIND dla specjalistów

Intensywna zmiana nawyków żywieniowych w kontekście uzależnienia od słodyczy

Kurs łączy aspekty z kilku dziedzin: dietetyka, psychologia, psychodietetyka, fizjologia, biologia, medycyna oraz jest oparty nie tylko na badaniach, teorii, ale w dużej mierze na doświadczeniu z klientami, którzy już skorzystali z narzędzi zawartych w kursie. Skierowany jest do specjalistów, którzy na co dzień pracują z klientem indywidualnym/pacjentem, który boryka się z problemem uzależnienia od słodyczy. 

Kurs zawiera specjalistyczną, nowatorską, unikatową wiedzę i skuteczne, konkretne narzędzia. 

Pionierska metoda, która umożliwia postrzeganie klienta zarazem indywidualnie (indywidualnie dopasowane narzędzia) jak i holistycznie (łączy kilka dziedzin, tym samym wyklucza fragmentaryczność dobieranych działań). 

Co zyskasz?

  • wiedzę teoretyczną podzieloną na konkretne etapy pracy z klientem (8h godzin)

  • konkretne skuteczne narzędzia służące do zmiany nawyków żywieniowych 

  • praktykę w formie ćwiczeń i case study (6 godzin)

  • dostęp do kursu w formie nagrania (8 godzin)

  • skrypt szkolenia (ile stron?)

  • materiały w formie ebook (ile stron?)

  • certyfikat ukończenia

Będzie dla Ciebie idealne, jeśli jesteś:

  • dietetykiem

  • psychodietetykiem

  • psychologiem

  • psychoterapeutom

  • lekarzem

  • diabetologiem

  • edukatorem żywieniowym

  • studentem jednego z powyższych kierunków

Czy wśród Twoich podopiecznych zdarzyły się podobne przypadki?

Studentka, singielka, wiek 22 lata
Spożywa słodycze na pocieszenie, w szczególności w okolicy sesji egzaminacyjnej jako nagrodę za wysiłek związany z uczeniem się i zaliczeniem sesji.
40 lat pielęgniarka, mama 2 dzieci
W ciągu dnia trzyma się diety i doskonale funkcjonuje w narzuconym sobie reżimie, który “pęka” wieczorem; wówczas sięga po słodycze, które przechowuje w domu.
55 lat, w szczęśliwym związku, wykonuje pracę biurową
Spożywa słodycze codziennie lub kilka razy dziennie, każda okazja jest dobra, aby sięgnąć po lody czy czekoladę; jest to jedzenie impulsywne i kompulsywne, zatem nie kończy się na kostce czekolady lub cukierku, ale spożywa tyle ile się da.

Jeśli tak, to szkolenie jest stworzone dla Ciebie!

WYBIERZ I ZAREZERWUJ TERMIN

[lbg_evento settings_id='2']
Cena kursu: 1500zł

Szkolenie rekomendowane przez:

Co mówią uczestnicy?

Szczegółowy plan szkolenia

SPOTKANIE 1

Czas trwania: 180 min
 
  • Wstęp do modelu FitMIND

  • Kim jest psychodietetyk?

  • Dlaczego organizm ludzki faworyzuje niezdrowe nawyki?

  • Czy słodycze faktycznie uzależniają?

  • Czym jest uzależnienie?

  • Czy można się uzależnić od żywności?

  • Jak odróżnić zachciankę od utrwalonego złego nawyku?

  • Jakie są konsekwencje odchudzania?

  • Q&A

SPOTKANIE 2

Czas trwania:90min + przerwy (4 15min)

  • Test

  • Q&A

  • Ćwiczenia/Praktyka

  • Podsumowanie

  • Zakończenie

NAGRANIA MODUŁÓW TEORETYCZNYCH

Nagrania modułów teoretycznych do odsłuchania samodzielnie w czasie między spotkaniem I i II (łącznie 8 godzin)

Każdy moduł dotyczący kolejnych etapów zmiany zawiera: 

  • dokładny opis/charakterystykę

  • trudności z podjęciem kolejnych kroków, które mogą wystąpić u klienta

  • najczęstsze problemy z wdrożeniem oraz proponowane rozwiązania 

  • szacowany czas trwania/ilość konsultacji (+/-)

  • opis rozpoznania kiedy można przejść do kolejnego etapu, a kiedy warto wrócić do wcześniejszego

1. Zatrzymanie procesu

Czas trwania: 90 min

  • Charakterystyka etapu

  • Możliwe trudności

  • Kiedy określić, że pacjent może przejść do kolejnego etapu?

  • Co zrobić kiedy pacjent ma problemy z zatrzymaniem procesu?

  • Kiedy warto wrócić do tego etapu?

  • Czym tak naprawdę są uczucia i potrzeby i jakie jest ich znaczenie w kontekście odżywiania? 

  • Fakty na temat potrzeb

  • Fakty na temat uczuć

  • Fakty na temat emocji

  • Czym jest inteligencja emocjonalna?

  • Jak identyfikować obawy pacjenta związane z jego złymi nawykami żywieniowymi?

  • Analiza deklaracji

  • Komponowanie obrazu preferowanej przyszłości

  • Określanie celów krótkoterminowych – metoda cyklów 7 dniowych

  • Przykłady pytań wywołujących mowę zmiany

2. Odzyskiwanie kontroli

Czas trwania: 90 min

  • Charakterystyka etapu

  • Możliwe trudności

  • Kiedy określić, że pacjent może przejść do kolejnego etapu?

  • Kiedy warto wrócić do tego etapu?

  • Zasoby psychoenergetyczne – czym są i jak wpływają na proces odzyskiwania kontroli nad odżywianiem?

  • Świadomość obniżonych zasobów

  • Jak skutecznie odnowić swoje zasoby?

  • Prospektywne uzasadnianie zachowania

  • Podział zachowań

  • Jakie problemy może sprawić nam kontrola zachowania?

  • Monitorowanie otoczenia i zachowań

  • Dziennik jako „wytrych do mózgu” i sprzymierzeniec w walce ze złymi nawykami. 

  • Rozpoznanie konfliktów wewnętrznych

  • Co zrobić kiedy pacjent ma problemy z odzyskiwaniem kontroli?

3. Zmiana zachowania

Czas trwania: 90 min

  • Charakterystyka etapu

  • Możliwe trudności

  • Kiedy określić, że pacjent może przejść do kolejnego etapu?

  • Kiedy warto wrócić do tego etapu?

  • Jak elastyczność poprawia jakość życia?

  • Jak systematyczność daje wolność?

  • Zmiana na wszystkich płaszczyznach

  • Kiedy nawyk „wchodzi w krew”?

  • Ślimak zmiany – nawrót wpisany w proces

  • Myślenie dychotomiczne – wszystko albo nic

  • Jak odróżnić cel optymistyczny od katastroficznego? 

  • Inżynieria mózgu, czyli czym jest neuroplastyczność i jaki ma wpływ na proces zmiany zachowań żywieniowych? 

  • Czym jest neutralizacja emocjonalna?

  • Jaki jest optymalny poziom stymulacji?

  • Sprawdzone metody budowania dobrych nawyków.

  • Optymizm czy pesymizm kluczem do zmiany nawyków?

  • Co zrobić kiedy pacjent ma problemy ze zmianą zachowania?

4. Praktyka zasad zdrowej diety

Czas trwania: 90 min

  • Charakterystyka etapu

  • Możliwe trudności

  • Kiedy określić, że pacjent może przejść do kolejnego etapu?

  • Kiedy warto wrócić do tego etapu?

  • Najczęstsze przyczyny problemów z utrzymaniem wagi 

  • Plan dietetyczny – dlaczego nie? 

  • Co jest celem interwencji dietetycznej?

  • Dla kogo indywidualny model żywieniowy?

  • Indeks glikemiczny

  • Planowanie diety i sposoby nadbudowania fundamentów dla zdrowej diety. 

  • Zasada zdrowego talerza

  • Jak odpowiednio ustalać cele dietoterapii? 

  • Składniki diety wspierające ograniczenie apetytu na słodycze

  • Jak możemy wpływać na uczucie sytości?

  • Gęstość energetyczna vs gęstość odżywcza

  • Co z dietami niskowęglowodanowymi?

  • Co zrobić kiedy pacjent ma problemy z praktyką zdrowej diety?

5. Utrzymanie nowego nawyku

Czas trwania: 90 min

  • Charakterystyka etapu

  • Możliwe trudności

  • Kiedy określić, że pacjent może przejść do zakończenia procesu?

  • Kiedy warto wrócić do tego etapu?

  • Przebudowa środowiska 

  • Środowisko po zmianie 

  • Rekonstrukcja otoczenia

  • Jak zmieniać swoje środowisko społeczne?

  • Nie pozostawiamy nic przypadkowi!

  • Wsparcie społeczne

  • Wspieranie się grupowe – szukanie akceptacji społecznej

  • Zarządzanie emocjami 

  • Determinanty do długotrwałego utrzymania wagi

  • Jak zadbać o motywację na lata? 

  • Czym jest motywacja?

  • Jak kierować swoją motywacją

  • Jak nauczyć się wyciągać wnioski ze zdobytych doświadczeń? 

  • Transteoretyczny model zmiany 

  • Bądź badaczem, myśl pytaniami!

  • Akceptacja 

  • Jak poprawić nastrój bez wyrzutów sumienia? Praktyczne wskazówki.

  • Co zrobić kiedy pacjent ma problemy z utrzymaniem nowego nawyku?

KTO PROWADZI?

Mikołaj Choroszyński

Jestem dyplomowanym dietetykiem, psychodietetykiem, wykładowcą akademickim oraz twórcą licznych kursów, szkoleń oraz darmowych materiałów.
Pomogłem tysiącom osób pozbyć się zbędnych kilogramów, wygrać walkę z uporczywymi chorobami i dolegliwościami oraz odzyskać dobre samopoczucie i radość z życia.

Staram się codziennie sprawiać, aby nasz świat był coraz zdrowszym miejscem.

Magdalena Durska

Jestem trenerem FitMIND oraz specjalistą do spraw uzależnienia od żywności. Na co dzień pracuję jako terapeuta, life coach z klientami indywidualnymi i grupami w ramach projektu Na Dobre, którego działania ukierunkowane są na podnoszenie jakości życia. Uczestniczę w kursach i szkoleniach stale podnosząc swoje kwalifikacje.

Projekt FitMIND to dla mnie kolejny krok do tego, aby szerzyć wiedzę, pomagać w podnoszeniu standardów życia tak, aby stało się ono w pełni harmonijne.

FAQ

Na czym polega subskrypcja kursu?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Nie zdążyłam/em ukończyć kursu w 90 dni. Co teraz?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Czy udział w kursie daje uprawnienia zawodowe?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Ile materiałów wideo zostało przygotowanych w ramach kursu?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Czy otrzymam certyfikat po zakończeniu kursu?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Jaka jest objętość kursu?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kim są prowadzący?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Materiały z kursu – do pracy z dziećmi w jakim wieku będą odpowiednie?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Jakie materiały otrzymam uczestnicząc w kursie?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Czy kurs odwołuje się do obecnych problemów z jakimi mierzą się dzieci?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Czy kurs przedstawia tylko sytuacje i metody terapeutyczne czy obszar diagnozy również?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Nie jestem psychologiem, pracuję z dziećmi jako pedagog. Czy ten kurs jest dla mnie?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Czy podczas kursu zostaną przedstawione konkretne przykłady dzieci z problemami lękowymi?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Jakie konkretne techniki i metody są opisywane w kursie?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Jakie rodzaje zaburzeń lękowych są poruszane w kursie?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.