Intensywna zmiana nawyków żywieniowych

DOŁĄCZ DO PROGRAMU, KTÓRY POMÓGŁ JUŻ DZIESIĄTKOM OSÓB

Zapisz się do najnowszej edycji. Odzyskaj kontrolę nad swoim życiem i samopoczuciem. Raz na zawsze pozbądź się swojego “słodkiego” problemu.

Program Intensywnej Zmiany Nawyków Żywieniowych w modelu FitMIND, adresowany do osób już wielokrotnie bezskutecznie próbujących zmienić je wcześniej. Podczas 10 spotkań jesteśmy wstanie przekazać znacznie więcej niż podczas konsultacji indywidualnych.

Jest to jedyny taki w Polsce program, pozwalający w 10 tygodni poradzić sobie z większością problemów jak jedzenie słodyczy, jedzenie pod wpływem emocji, jedzenie wieczorami, jedzenie pod wpływem stresu, nudy czy zmęczenia. Dzięki nowatorskiemu podejściu oraz miłej atmosferze zmiana nawyków staje się miłą przygodą, którą przechodzimy razem, krok po kroku.

Spotkania odbywają się w każdy wtorek o 19:00.

Przebieg 5 stopniowego modelu FitMIND

1. Przerwanie procesu jedzenia słodyczy

2. Indywidualizacji diety

3. Odzyskanie kontroli

4. Zmiana zachowania

5. Utrzymanie nowych nawyków

CO W RAMACH PROGRAMU?

Regularne spotkania
Spotkania na żywo odbywają się wieczorową porą, w każdy wtorek przez 10 tygodni. Każde spotkanie trwa 120 minut. Są to spotkania online, zatem potrzeba dobrego połączenia internetowego i kamerki. Po każdym spotkaniu otrzymujesz drogą mailową materiał z podsumowaniem oraz zadaniem do wykonania, materiał do przeczytania i refleksji na kolejne spotkanie. Przykładowe ćwiczenie to prowadzenie dziennika, w którym zapisywać będziesz obserwacje dotyczące Twoich zachowań słodyczowych wraz z poznawaniem emocji i potrzeb, które się za nimi mogą “kryć”. Są to konkretne narzędzia, w które zostajesz wyposażony, aby po skończonym procesie 10 tygodni móc korzystać z nich samodzielnie. Warunkiem udziału w projekcie jest wypełnienie ankiety, która zostanie powtórzona po ukończonym procesie, aby zakres zmian jaki udało się wprowadzić.
Opieka przez wiele tygodni
Na czas trwania procesu, przez całe 10 tygodni jesteś zaopiekowana i masz możliwość skorzystania z wiedzy i wsparcia dwóch specjalistów. Jeśli poczujesz potrzebę bycia w grupie i pod opieką nieco dłużej, masz możliwość dołączenia do większej grupy wspierającej. Tam spotkania odbywają się raz na dwa tygodnie. Pomagają one w utrzymaniu nowych nawyków żywieniowych.
Kameralna grupa
Jeżeli uważasz, że spotkania grupowe nie są dla Ciebie, to najprawdopodobniej właśnie Ty najbardziej ich potrzebujesz 🙂 Według teorii społecznego uczenia się oraz doświadczeń bezpośredniej pracy z klientami dostrzegam dodatkową wartość grupowych spotkań. Pozwalają one zmaksymalizować efektywność całego procesu zmiany nawyków, przyjrzeć się własnym problemom z innej perspektywy oraz skorzystać z doświadczeń innych osób. W związku z tym jest to kameralna, 10-15 osobowa grupa, pozwalające dopasować “narzędzia”, które ułatwią podjęcie kolejnych kroków zmiany. Zyskujesz zatem nie tylko wiedzę teoretyczną i konkretne narzędzia oraz stałą opiekę specjalistów, lecz również wsparcie i bliskość drugiego człowieka, który ma podobną historię do Twojej.

KTO PRZEPROWADZI CIĘ PRZEZ CAŁY PROCES?

Mikołaj Choroszyński

Jestem dyplomowanym dietetykiem, psychodietetykiem, wykładowcą akademickim oraz twórcą licznych kursów, szkoleń oraz darmowych materiałów.
Pomogłem tysiącom osób pozbyć się zbędnych kilogramów, wygrać walkę z uporczywymi chorobami i dolegliwościami oraz odzyskać dobre samopoczucie i radość z życia.

Maria Nowak

Jestem trenerem FitMIND oraz specjalistą do spraw uzależnienia od żywności. Pracuję jako dietetyk i edukator żywieniowy. Ważne jest dla mnie holistyczne podejście do zdrowia uwzględniające ciało, psychikę, kontakty społeczne, potrzeby duchowe. Poza dietetyką interesuję się fitoterapią, aromaterapią i innymi naturalnymi metodami wspierającymi zdrowie i wiedzę o nich przemycam moim pacjentom.

Katarzyna Zawisza

Jestem trenerką FitMIND i wspieram osoby borykające się z problemami odżywiania. Na co dzień pracuję jako psycholog, trener, psychodietetyk i interwent kryzysowy. Moją misją jest wprowadzenie pozytywnych zmian w życie moich pacjentów. Ponadto stale poszerzam swoją wiedzę i umiejętności. Prywatnie czerpie radość z kontaktu z ludźmi, medytacji, bliskości z naturą i odkrywaniu nowych, pięknych miejsc na świecie.

EFEKTY OSIĄGANE PRZEZ UCZESTNIKÓW

Kolejna już grupa kończy intensywny proces zmiany nawyków żywieniowych w modelu FitMIND. Pomyślałem więc, że fajnie będzie się z Tobą podzielić efektami zmian jakie obserwujemy u uczestników po każdym z pięciu etapów, a Ty możesz się zastanowić czy nie tego właśnie Ci potrzeba.

Wydaje się dużo? To wszystko dzięki jedynie 10 dwugodzinnym spotkaniom oraz jednym prostym ćwiczeniu do wykonania między spotkaniami. Cała reszta dzieje się sama poza Twoją świadomością!

1. Zatrzymanie procesu jedzenia słodyczy (spotkanie 1 i 2)

  • Przestałem okresowo jeść automatycznie i/lub impulsywnie. Oznacza to, że jestem w stanie powstrzymać się w sytuacjach, które wcześniej były dla mnie problematyczne.
  • Czuję motywację i przekonanie o możliwości zmiany.
  • Z fazy przygotowania i zbierania zasobów przeszedłem w widoczny sposób do działania.
  • Cechuje mnie pozytywne nastawienie, choć mam świadomość, że mogą nadejść jeszcze prawdziwe sprawdziany silnej woli.

2. Zasady Zdrowej Diety (spotkanie 3 i 8)

  • Przestrzegam zasady zdrowego talerza.
  • Stosuję zalecaną dzienną ilość produktów roślinnych, w tym warzyw i owoców.
  • Stosuję w większości nieprzetworzone źródła żywności, ograniczając te przetworzone oraz eliminując produkty mocno przetworzone (jak słodycze, dania fast food, słone przekąski).
  • Wypijam odpowiednią ilości płynów, głównie wody.
  • Samodzielne planuję posiłki na cały dzień.
  • Umiejętnie radzę sobie w sytuacjach awaryjnych i dbam o swój komfort w sytuacjach towarzyskich.
  • Jestem w stanie pogodzić właściwe odżywianie z innymi domownikami.

3. Odzyskiwanie kontroli nad procesem jedzenia (spotkanie 4 i 5)

  • Jestem w stanie dbać o siebie. Dowodem są notatki z dziennika, oraz aktywne formy dbania o regenerację zasobów np.
    • położyłam się wcześniej spać, ponieważ chęć na słodycze była związana z moim zmęczeniem,
    • chęć na słodycze pojawiła się w momencie głodu fizycznego, zamiast batonika przygotowałem sobie wcześniej kolację,
    • stresująca sytuacja sprawiła, że pojawiła się chęć na czekoladę, rozumiejąc co jest przyczyną zdecydowałam się najpierw wyjść na 15 min spacer,
    • chęć na słodycze pojawiła się w sobotę po intensywnym tygodniu pracy. Była to potrzeba snu i odpoczynku. Po drzemce chęć na słodycze minęła,
    • wieczorem automatycznie po kolacji myślałam o czymś słodkim. Zamiast przekąski wybrałam ciepłą kąpiel.
  • Uczę się obserwować swoje potrzeby i emocje zaspokajając je wspierającymi zdrowie strategiami. Wiem, że chęć na słodycze może być spowodowana stresem, zmęczeniem, głodem lub nudą.
    • Staram się zastępować automatyczne zachowania.
    • Zamiast deseru wybieram owoc,
    • Zamiast niezdrowych przekąsek wybieram kontrolowaną ilość zdrowych zamienników.
    • Uczę się planować i przygotowywać jedzenie z wyprzedzeniem. Przeciwdziałam sytuacjom, w wyniku których wcześniej pojawiała się nieodparta chęć na niezdrowe przekąski (np. omijanie posiłków).

4. Zmiana zachowania (spotkanie 6 i 7)

  • Uczę się elastyczności jeżeli jest to potrzebne, wiem, że jedno ciastko na spotkaniu ze znajomymi nie przekreśla wcześniejszych starań.
  • Uczę się konsekwencji jeżeli jest to potrzebne, wiem, że sukces zależy od sumy małych kroków w dobrym kierunku. Tak więc jeden cukierek dziennie czy łyżeczka cukru do kawy będą mnie stopniowo odsuwały od celu.
  • Samodzielnie ustalam sytuacje, w których pozwalam sobie na niektóre ryzykowne produkty określając ich ilość.
  • Jestem w stanie samodzielnie bez pomocy specjalisty wyciągać wnioski z sytuacji występujących między spotkaniami.
  • Używam języka zmiany, w mojej mowie rzadziej pojawiają się “muszę” i “powinienem/am”.
  • W trakcie rozmowy bez sugestii specjalisty używam języka emocji i potrzeb, opisując stany, sytuacje i myśli, których doświadczam w trakcie i między spotkaniami.
  • Skutecznie integruje środowisko fizyczne, psychiczne i społeczne np:
    • nie kupuje i nie trzymam produktów ryzykownych w domu,
    • wiem jak się zachować gdy inni domownicy przynoszą produkty ryzykowne,
    • jestem w stanie jasno przedstawić swoją sytuację/motywację/proces podczas spotkań towarzyskich formułując czytelnie swoje prośby,
    • podczas zakupów wiem jakie produkty spożywcze mogą wywoływać konkretne emocje, potrafię się do nich ustosunkować,
    • jestem świadom/a procesu decyzyjnego przy zakupach żywieniowych,
    • wpływam na środowisko społeczne podczas spotkań aby mieć również zdrowe opcje do wyboru,
    • w jasny i klarowny sposób potrafię odmówić niechcianych produktów,
  • Mam świadomość znaczenia aktywności fizycznej i dbam o jej regularność na odpowiednim dla siebie poziomie (np. dzięki regularnym spacerom, praktyce porannych ćwiczeń lub uprawianiu sportu).

5. Utrzymanie nowych nawyków (spotkanie 9 i 10)

  • Dbam o inne metody utrzymania motywacji jak korzystanie z pomocy grup lub wsparcia innych osób,
  • na bieżąco bez polecenia specjalisty monitoruję samodzielnie swoje emocje i potrzeby,
  • jestem w stanie zaplanować kiedy i ile chce w tygodniu odstępstw od zdrowej diety oraz co jest tego powodem,
  • nie zdarzają mi się od dwóch miesięcy impulsywne zachowania żywieniowe,
  • jestem świadom/a końca procesu oraz wiem, że mam pełną kontrolę nad tym co i ile jem,
  • jestem w stanie rozróżnić chęć do jedzenia od głodu. W przypadku chęci jestem w stanie określić czym jest spowodowana,
  • rozumiem czym jest nawrót oraz mam przećwiczone zachowania na wypadek jego wystąpienia,
  • jestem w stanie określić swoje cele dietetyczne na najbliższe 2 lata, potrafię zweryfikować czy są realne,
  • komunikuje się świadomie językiem podtrzymującym zmianę i motywację.

Reakcje po przejściu programu

Koszt inwestycji

Wpisowe wynosi 500zł. Całkowity koszt udział w 10 tygodniowym programie to 1000 zł (pozostałe część 500zł płatne po zakończeniu programu, jeśli tylko uznasz, że był dla Ciebie wartościowy i wniósł wiele dobrego do Twojego życia.

Dajemy też możliwość na wpłacenie dowolnej kwoty (wyższej lub niższe) w zależności od tego jakie masz możliwość oraz na ile jesteś wdzięczny/a za nasze starania. Każdą dodatkową kwotę przeznaczymy na działania fundacji FitMIND.

Zaksięgowanie przelewu lub przesłanie potwierdzenia jest jednoznaczne z rezerwacją miejsca w grupie. Zwrot jest możliwy w terminie do 7 dni od rozpoczęcia procesu. Podczas trwania intensywnego procesu zmiany nawyków możliwa jest jedna nieobecność lub jedno nieodrobienie zadanego zadania. W przypadku większej ilości nieusprawiedliwionych nieobecności możliwość udziału w programie nie będzie możliwa ze względu na zaległości. W takim wypadku możliwe jest przepisanie do kolejnej grupy w innym terminie.

TRADYCYJNY PRZELEW BANKOWY

Nr konta: 32 1140 2004 0000 3002 7966 3106
Kwota: 500pln
Odbiorca: FitMIND – Mikołaj Choroszyński
Tytuł przelewu: Program zmiany nawyków

PAYPAL – ALTERNATYWNA FORMA PŁATNOŚCI

(Możliwość płacenia kartą, polecana opcja dla osób z zagranicy.)
PayPal: paypal.me/choroszynski

Formularz zgłoszeniowy

Wypełniając formularz otrzymasz od nas darmową konsultację! 

Po jego wypełnieniu w ciągu 24 h spodziewaj się telefonu. Przeprowadzę z Tobą krótką konsultację dotyczącą “słodkiego” problemu oraz rozwieję dodatkowe wątpliwości dotyczące uczestnictwa w procesie. 

UWAGA! Najbliższa grupa rusza w czerwcu we wtorek 28.06 o godzinie 19:00 

Liczba miejsc jest mocno ograniczona dlatego zastrzegamy sobie prawo wyboru osób, które wezmą udział w programie według kolejności zgłoszeń. W przypadku wyczerpania miejsce będziesz miał pierwszeństwo przy naborze do kolejnej edycji. 

Leave this field blank

W razie pytań możesz napisać na adres mikolaj@ftmind.pl lub skontaktować się poprzez Facebooka