11 listopada o godz 20:00
Zatrzymanie procesu jedzenia
słodyczy w modelu FitMIND
2. Część II
a. Czego się dowiem?
- Dlaczego organizm człowieka faworyzuje niezdrowe dla niego nawyki?
- Czy jest to jeszcze zachcianka, czy już utrwalony zły nawyk?
- Jak rozróżnimy zachciankę od nawyku?
b. Jaki efekt mi da?
- Osadzenie sytuacji w aktualnym środowisku (wiedza)
- Retrospekcja swoich zachowań (ciekawość)
- Rozpoznanie u siebie problemu, da możliwość dopasowania odpowiedniej strategii na jego rozwiązanie (działanie)
c. Czego się nauczę?
- Rozróżniać chwilową zachciankę od nawyku
- Obserwować kiedy proces będzie się automatyzował
d. Jaka będzie forma interakcji?
- Ćwiczenie - Kiedy zaczęliśmy uważać, że zachcianka stała się nawykowa?
- Pożądanie nowego zachowania i Potrzeby zmiany nawyków
a. Czego się dowiem?
- Na jakiej zasadzie działa prowadzenie dziennika? (mój przykład)
- Jak wykonać pierwszy krok?
- Dlaczego czasem pomimo świadomości stoimy w miejscu?
- Mózg stworzony do pisania czarnych scenariuszy.
b. Jaki efekt mi da?
- Uczestnik pozna jedno z najskuteczniejszych narzędzi do zmiany nawyków (motywacja)
- Rozpoczęcie samoobserwacji (świadomość)
- Wyciąganie wniosków z własnych doświadczeń (umiejętność).
c. Czego się nauczę?
- Prowadzenia regularnie dziennika mimo różnych sytuacji zewnętrznych
- Obserwacji własnych zachowań
- Utrzymywania motywacji przez model OPOKA (motywacja jest utrzymana jeżeli znamy czas trwania zadania)
- Ustalania planu maksimum i plan minimum.
- Techniki ustalania mikro celów.
d. Jaka będzie forma interakcji?
- Ćwiczenie - prowadzenie dziennika przez tydzień
a. Czego się dowiem?
- Czym jest uzależnienie?
- Kiedy zaczęliśmy uważać, że można uzależnić się od żywności?
- Czy słodycze faktycznie uzależniają?
b. Jaki efekt mi da?
- Osadzenie sytuacji w aktualnym środowisku (wiedza)
- Podstawy wiedzy o wpływie uzależnienia na stan zdrowia (motywacja)
- Uczestnik zacznie szukać przyczyn swojego problemu (ciekawość)
c. Czego się nauczę?
- Zdobędę podstawową wiedzę o tym jak działa uzależnienie
- Jaka będzie forma interakcji?
- Ćwiczenie - Hipotetyczne myślenie
1. Część I
3. Część III
Dietetyk, psychodietetyk, badacz, wykładowca akademicki i autor bestsellerowych publikacji poświęconych odżywianiu. Zawodowo specjalizuje się w dietach przeznaczonych dla osób w różnym wieku z chorobami współistniejącymi, jak nadciśnienie tętnicze, hipercholesterolemia, insulinooporność, cukrzyca, otyłość, choroby tarczycy, choroby autoimmunologiczne oraz neurodegeneracyjne. Od lat z powodzeniem pomaga pacjentom nawiązywać zdrowe relacje z jedzeniem.
Prowadzący
Mikołaj Choroszyński