11 listopada o godz 20:00

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Zatrzymanie procesu jedzenia

słodyczy w modelu FitMIND



2. Część II

a. Czego się dowiem?

- Dlaczego organizm człowieka faworyzuje niezdrowe dla niego nawyki?

- Czy jest to jeszcze zachcianka, czy już utrwalony zły nawyk?

- Jak rozróżnimy zachciankę od nawyku?

b. Jaki efekt mi da?

- Osadzenie sytuacji w aktualnym środowisku (wiedza)

- Retrospekcja swoich zachowań (ciekawość)

- Rozpoznanie u siebie problemu, da możliwość dopasowania odpowiedniej strategii na jego rozwiązanie (działanie)

c. Czego się nauczę?

- Rozróżniać chwilową zachciankę od nawyku

- Obserwować kiedy proces będzie się automatyzował

d. Jaka będzie forma interakcji?

- Ćwiczenie - Kiedy zaczęliśmy uważać, że zachcianka stała się nawykowa?

- Pożądanie nowego zachowania i Potrzeby zmiany nawyków

a. Czego się dowiem?

- Na jakiej zasadzie działa prowadzenie dziennika? (mój przykład)

- Jak wykonać pierwszy krok?

- Dlaczego czasem pomimo świadomości stoimy w miejscu?

- Mózg stworzony do pisania czarnych scenariuszy.

b. Jaki efekt mi da?

- Uczestnik pozna jedno z najskuteczniejszych narzędzi do zmiany nawyków (motywacja)

- Rozpoczęcie samoobserwacji (świadomość)

- Wyciąganie wniosków z własnych doświadczeń (umiejętność).

c. Czego się nauczę?

- Prowadzenia regularnie dziennika mimo różnych sytuacji zewnętrznych

- Obserwacji własnych zachowań

- Utrzymywania motywacji przez model OPOKA (motywacja jest utrzymana jeżeli znamy czas trwania zadania)

- Ustalania planu maksimum i plan minimum.

- Techniki ustalania mikro celów.

d. Jaka będzie forma interakcji?

- Ćwiczenie - prowadzenie dziennika przez tydzień

a. Czego się dowiem?

- Czym jest uzależnienie?

- Kiedy zaczęliśmy uważać, że można uzależnić się od żywności?

- Czy słodycze faktycznie uzależniają?

b. Jaki efekt mi da?

- Osadzenie sytuacji w aktualnym środowisku (wiedza)

- Podstawy wiedzy o wpływie uzależnienia na stan zdrowia (motywacja)

- Uczestnik zacznie szukać przyczyn swojego problemu (ciekawość)

c. Czego się nauczę?

- Zdobędę podstawową wiedzę o tym jak działa uzależnienie

- Jaka będzie forma interakcji?

- Ćwiczenie - Hipotetyczne myślenie


1. Część I

3. Część III

Dietetyk, psychodietetyk, badacz, wykładowca akademicki i autor bestsellerowych publikacji poświęconych odżywianiu. Zawodowo specjalizuje się w dietach przeznaczonych dla osób w różnym wieku z chorobami współistniejącymi, jak nadciśnienie tętnicze, hipercholesterolemia, insulinooporność, cukrzyca, otyłość, choroby tarczycy, choroby autoimmunologiczne oraz neurodegeneracyjne. Od lat z powodzeniem pomaga pacjentom nawiązywać zdrowe relacje z jedzeniem.

Prowadzący

Mikołaj Choroszyński